ניקיון בתים זו המומחיות שלנו, שירותי פוליש וניקיון 🏘️
שעות עבודה: א-ה: 7:00-20:00 ו: 7:00-13:00 🕖
יצירת קשר מהירה: 054-9447042 📲
ניווט מהיר בעמוד

להזמנות חייגו:

054-9447042

או השאירו פרטים בטופס יצירת קשר, ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם

פורומים

דיונים אחרונים בפורום

איך מנקים רובה באמבטיה – מדריך מפורט על הסרת כתמי רובה מקרמיקה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיפצתם את הבית? נכנסים לבית חדש? זקוקים לניקוי מקצועי לאריחי האמבטיה לאחר יישום רובה? או שהרובה שקיימת כבר מתחילה להשחיר? ניקוי רובה באמבטיה זו המלצה שכדאי מאוד לבצע, לפניכם מדריך טיפים מקצועי בנושא.

רובה היא חומר גמר ליישום בפוגות (מרווחים) שבין אריחי הריצוף וחיפויי הקיר. לרובה יש תפקיד חשוב מאחר והיא אוטמת את המרווחים שבין האריחים, ובנוסף היא מצמידה את אריחי החיפוי או הריצוף ויוצרת משטח אחיד. הרובה מונעת חדירת מים, נוזלים וחומרים חומצתיים, ובנוסף היא מונעת היווצרות עובש ומשמשת גם לצורכי עיצוב חללי הפנים בדירה או בבית.

ראוי לציין כי התקן הישראלי לבנייה קובע כי יש לשמור על מרווחים של 3 מ"מ לפחות בין האריחים, למרות שקבלני השיפוצים מעדיפים ליישם את הרובה במרווחים של 1.5 עד 2 מ"מ בלבד משיקולים אסתטיים.

ישנם שני סוגים עיקריים של רובה למילוי הפוגות בין אריחי הריצוף וחיפויי הקיר מקרמיקה. הרובה הנפוצה ביותר בענף הבנייה והשיפוצים היא רובה אקרילית על בסיס צמנט, אך ניתן ליישם גם רובה אפוקסית המועשרת בסיבים מיוחדים ובדבקים חזקים.

ניקוי רובה באמבטיה

ניתן להבחין בשינוי הגוון ומראה הרובה בחדרי האמבטיה, זהו החלל הפגיע ביותר בדירה מאחר ומצטברים בו חיידקים, זיהומים ולכלוך, ובנוסף החלל לרוב אינו מאוורר היטב, לכן יש בחדרי הרחצה לחות גבוהה הגורמת לנזקים לתשתיות ולהיווצרות כתמים ועובש על הרובה שבין אריחי הריצוף ואריחי חיפוי הקיר.

המומחים של חברת הבית המבריק ממליצים להקפיד על ניקוי יסודי של הרובה במסגרת הניקיון השבועי בבית או בדירה. יחד עם זאת, כדאי לדעת כי ניקוי שבועי של הרובה בחדר האמבטיה לא מספיק לשמירה על רובה נקייה ללא כתמים ועובש, לכן חשוב לבצע ניקיון יסודי ועמוק יותר מהרגיל מידי חודש, והדרך היעילה והמהירה ביותר לניקוי הרובה באמבטיה היא בעזרת חברת ניקיון בתים מקצועית ומומלצת כמו הבית המבריק.

מומחי הניקיון של הבית המבריק ממליצים לנו לנקות את הרובה באמבטיה באמצעות מטלית לחה הטבולה בתערובת של מים וחומצת מלח. יש למלא דלי מים לפי יחס של 30% חומצת מלח ו-70% מים, ובהתאם לצורך יש לשפשף את הרובה המלוכלכת מספר פעמים עד הסרת הכתמים. אם מנסים לנקות רובה באמבטיה באמצעות חומרי ניקיון רגילים, השומנים הנמצאים בחומרי הניקוי גורמים לשינוי גוון הרובה. לכן, עדיף להשתמש במים עם חומצה וכך הרובה תהיה נקייה ולא תשנה את הצבע שלה.

ניקוי והסרת כתמי רובה מקרמיקה

לאחר השלמת עבודות הבנייה ולאחר שיפוצים בבית או בדירה, כמעט תמיד נשארים כתמי רובה על אריחי הריצוף וחיפויי הקירות מקרמיקה. שאריות הרובה בולטות לעין, הן מפריעות ומטרידות מבחינה אסתטית, והניסיון להסיר ולנקות את כתמי הרובה דורש מאמץ רב מאחר והרובה מתקשה יחסית במהירות ואז קשה להסיר אותה.

הדרך המהירה והיעילה ביותר להסרת שאריות הרובה שנותרו על אריחי הריצוף וחיפויי הקירות היא לנגב מיד את הכתם והשאריות, לכן לאחר יישום החומר במרווחים שבין האריחים באמבטיה כדאי להשתמש במטלית לחה הספוגה במים ולנקות בקלות את שאריות החומר. אם לא מנקים מיד הרובה מתקשה ואז קשה לנקות אותה, ובנוסף שאריות הרובה צוברות לכלוך והגוון משתנה, לכן אריחי הריצוף וחיפויי הקירות בחדר הרחצה נראים מוזנחים וישנים.

יש חומרי ניקיון מיוחדים להסרת כתמי רובה ולניקוי יסודי של הרובה הקיימת במרווחים שבין האריחים. יחד עם זאת, לא חייבים לרכוש חומר ייעודי מאחר וניתן להשתמש בחומצת מלח או באבקת סודה לשתייה. כדאי לרסס את חומרי הניקוי ישירות על הרובה, אם מכינים תערובת מאבקת סודה ניתן למרוח את החומר בעזרת מברשת שיניים. לאחר התזץ החומר יש לשפשף היטב את הרובה. אם אתם משתמשים במים עם חומצת מלח עליכם להיזהר ויש למנוע מנוזל הניקוי מגע בברזים ובאבן טבעית.

ניקוי רובה אקרילית

לרובה האקרילית יש מרקם ייחודי, החומר נקבובי לכן הרובה סופחת נוזלים ולכלוך, ואז קשה מאוד לנקות אותה. בגלל הנקבוביות הקיימות ברובה האקרילית בחדר האמבטיה, החומר סופח גם מים וכך נוצרים כתמי עובש תוך זמן קצר.

יש תכשירי ניקיון ייעודים לניקוי רובה אקרילית, אך לא חייבים לקנות חומר ניקיון מאחר וניתן להכין חומר טבעי בבית בעזרת מים וחומצת מלח. מומלץ לבצע ניסוי במקום נסתר מהעין כדי לוודא שהחומצה לא גורמת לנזק לרובה ולאריחי הקרמיקה.

לאחר ניקוי הרובה באמבטיה כדאי להזמין חברת פוליש או חברת ניקיון בתים וליהנות מניקוי יסודי ועמוק של כל הבית, ומרצפה מבריקה גם בחדר הרחצה. למידע נוסף, לייעוץ מקצועי בנושא ניקוי רובה ולהזמנת שירות ניקוי רובה באמבטיה – התקשרו עכשיו לחברת הבית המבריק. 054-9447042

5/5 - (1 vote)

עוד מידע בנושא ניקיון

ניקוי מקלחון עם חומץ וסודה לשתייה – המלצות מהמומחים

איך לנקות נכון את המקלחון בחדר הרחצה בבית? האם חייבים לרכוש חומרי ניקיון בסופר כדי לנקות ולהבריק את המקלחון? מה השיטות המומלצות לניקוי עמוק ויסודי של המקלחון בדירה? פנינו למומחים של חברת הבית המבריק כדי לקבל מידע מקצועי והסברים מפורטים על ניקיון המקלחון באמצעות חומץ וסודה לשתייה, כלומר ניקוי בעזרת חומרים טבעיים הנמצאים בכל בית בישראל.

Call Now Button דילוג לתוכן